דיאטנית ירידה במשקל

תזונה בריאה היא חלק חשוב מאורח חיים בריא. אכילת תזונה מאוזנת תעזור לכם לשמור על משקל תקין, אשר יעזור בהפחתת הסיכון למחלות כרוניות, כמו סוכרת ומחלות לב. הקפדה על תוכנית אכילה בריאה יכולה גם לשפר את בריאותך הנפשית, להפחית התקפי אכילה, אכילה רגשית והעלאה בבטחון העצמי. זה יכול להפחית תחושות של מתח, חרדה ודיכאון על ידי כך שהוא מספק לך את החומרים המזינים הדרושים לבריאות גופנית ורגשית טובה.

דיאטנית קלינית היא אשת מקצוע בתחום הבריאות בעל תואר במדעי התזונה. דיאטנית לירידה במשקל עובדת עם מטופלים כדי ליצור תוכניות אורח חיים בריא ומותאם אישית שיעזרו לכם להשיג את יעדי הבריאות שהצבתם.

להלן מספר טיפים שנכתבו על ידי סוניה הולצר דיאטנית קלינית שיעזור לכם להתחיל להבין מהו אורח חיים בריא.

אכלו ארוחות איכותיות ומזינות

תזונה בריאה היא הבסיס לחיים בריאים. אכילת מזון איכותי ומזין יכולה לעזור לך לשמור על כושר, להפחית את הסיכויים לפתח מחלות שונות ולשפר את הבריאות הכללית שלך. ישנם גורמים רבים התורמים לתזונה בריאה. אלה כוללים אכילת מספיק קלוריות כדי לשמור על משקל תקין, אכילת מזונות מכל קבוצות המזון על מנת לקבל את כל רכיבי המזון הנדרשים לגופנו.

החלבון נחוץ לבנייה, תחזוקה ושיקום הגוף. חלבון גם מסייע לצמיחת שרירים, רמות אנרגיה וחסינות. חלבונים נמצאים במגוון רחב של מזונות כולל בשר, דגים, ביצים, מוצרי חלב וכן במוצרי סויה וקטניות.

הירקות מספקים הרבה חומרים מזינים כמו ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון שעוזרים להגן על התאים מפני נֵזֶק. הם מכילים גם הרבה סיבים תזונתיים המורידים את רמות הכולסטרול, מווסתים את רמות הסוכר בדם ולחץ הדם ומסייעים בעיכול, ירידה במשקל, בריאות הלב ומניעת מחלות.

הפחמימה נחוצה למתן אנרגיה זמינה לגוף ונדרשות לשובע, וכן לתפקידים ביוכימיים בגוף. הפחמימות מהדגנים המלאים עשירות בסיבים תזונתיים להם יתרון בהורדת ערכי גלוקוז וכולסטרול, הגברת תחושת שובע והגדלת נפח צואה.

על כן, על מנת שהארוחה תהיה מאוזנת יש לשלב בה – חלבון, פחמימה וירקות.

סוניה הולצר דיאטנית ירידה במשקל

אכלו ארוחות קטנות בתדירות גבוהה

 

זמני ארוחות קבועים לא תמיד אפשריים ואולי גם לא תמיד נחוצים. אך הקפדה על מספר ארוחות קבוע חשובה ותתמוך בתהליך נכון ומתון.

למעשה ההמלצה היא על 3 ארוחות גדולות (בוקר צהריים וערב) ו2-3 ארוחות קטנות (ביניים).

מטרתן של ארוחות הביניים היא להביא אותך לארוחה הבאה כשאת לא מורעבת, אלא רגועה ושקולה. כך הבחירות נעשות נכונות יותר ולא נעשות מפזיזות או רעב מוגבר.

בנוסף, ארוחות הביניים יגרמו לך לאכול מסודר ולהפחית את הנשנושים והממתקים שאופייניים לשעות שבין הארוחות ובכך גם להקטין את ההכנסה הקלורית ולתרום לירידה במשקל.

שתו מים!

שתיית המים חשובה לחילוף החומרים ותורמת לירידה במשקל. הגוף שלנו מורכב מ70% מים ועלינו להרוות אותו, כאשר יש מחסור במים בגוף, הוא "חוסך" ולא משחרר נוזלים והדבר גורם לתחושת נפיחות.

בנוסף, שתיית מים חשובה גם ליציאות תקינות, מונעת עצירות ותורמת לסילוק רעלנים וחיידקים מהגוף.

כמו כן, שתיית מים תורמת גם לתחושת השובע וכן, להרגעת החשק למתוקים.

אכלו לאט

מלבד חשיבות הקדשת תשומת הלב לתוכן הארוחות יש גם חשיבות לצורת האכילה.

שימו לב לאכילה ליד שולחן, בתשומת לב וסבלנות. אכילה איטית, מודעת ומהנה.

 

שאלות / תשובות בנושא דיאטנית ירידה במשקל

דיאטנית קלינית היא אשת מקצוע בתחום הבריאות בעל תואר במדעי התזונה. דיאטנית לירידה במשקל עובדת עם מטופלים כדי ליצור תוכניות אורח חיים בריא ומותאמת אישית שיעזרו לכם להשיג את יעדי הבריאות שהצבתם.
תזונה בריאה היא הבסיס לחיים בריאים. אכילת מזון איכותי ומזין יכולה לעזור לך לשמור על היכולות הפיזיות שלך, להפחית את הסיכויים לפתח מחלות שונות ולשפר את הבריאות הכללית שלך.
רעב פיזי הוא תגובת הגוף לאי מקבל מספיק מזון. רעב נפשי הוא מה שקורה כשיש לך צורך רגשי שצריך לענות עליו. לעתים קשה להבדיל – אנו לא תמיד מצליחים לזהות את ההבדל בין רעב פיזי לנפשי.
תוכן עניינים