דיאטנית טרום סוכרת

סוכרת היא מחלה כרונית המשפיעה על יכולת הגוף לייצר או להגיב לאינסולין, הורמון המכניס את הסוכר לתאים ומשמש אותו לאנרגיה.

דיאטנית טרום-סכרת היא אשת מקצוע בתחום הבריאות המתמחה בתזונה ומטפלת באנשים עם טרום-סוכרת. טרום סוכרת הוא למעשה השלב שלפני התפתחות מחלת הסוכרת והוא מצב הפיך שבאמצעות טיפול והכוונה תזונתית נכונה ניתן פעמים רבות למנוע את המחלה.

לדיאטנית טרום סכרת יש את הידע על המחלה, והטיפול בה ובמקרה של טרום סוכרת המטרה היא מניעת ההגעה למצב מחלה .

המומחיות של דיאטנית קלינית המתמחה במקרים של טרום סכרת זה לדעת כיצד מזון מסוים משפיע על רמות הסוכר בדם, ניהול משקל, פעילות גופנית ועוד.

המטרה העיקרית של דיאטנית טרום-סוכרתית היא לעזור לחולים להפחית את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2 על ידי ביצוע שינויים באורח החיים. דיאטנית טרום-סוכרתית תעבוד עם המטופלים על מנת ליצור תכנית פרטנית הכוללת גם תזונה בריאה וגם פעילות גופנית.

סוניה הולצר דיאטנית טרום סוכרת

מהו מצב טרום סוכרת?

טרום סוכרת הוא מצב המאופיין ברמות סוכר גבוהות מהרגיל בדם, אך לא גבוהות מספיק כדי לאבחן כסוכרת. מצב זה נגרם כתוצאה מתנגודת לאינסולין, כלומר הגוף אינו מגיב לאינסולין כמו שצריך, במילים פשוטות – האינסולין אינו מצליח להכניס את הסוכר מהדם לתאין וכך נשאר סוכר בדם.

המונח טרום-סוכרת נטבע כדי לתאר את המצב בו הגוף מתחיל לפתח תסמינים של סוכרת, אך לא ברמות גבוהות מספיק כדי לאבחן סוכרת. הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2 עולה כאשר יש רמות גבוהות יותר של סוכר בדם ואינסולין בגוף.

גורמי הסיכון לטרום סוכרת כוללים:

  • עודף משקל או השמנת יתר
  • גנטיקה
  • מעל גיל 40
  • היסטוריה משפחתית של סוכרת או טרום סוכרת
  • סובל מלחץ דם גבוה
  • שעות ישיבה מרובות

תהליך אבחון מצב טרום סוכרת

מצב טרום-סוכרתי מאובחן כאשר רמות הגלוקוז בדם של אדם גבוהות, אך אינן גבוהות מספיק כדי להיחשב כסוכרתי. נמצא שלאנשים עם טרום סוכרת יש סיכוי מוגבר לפתח סוכרת מסוג 2 תוך 10 שנים וכן יש להם סיכון גבוה יותר למחלות לב וכלי דם כמו התקפי לב ושבץ מוחי.

ניתן לאבחן טרום סוכרת באמצעות סוכר בצום ובדיקת המוגלובין מסוכרר (HBA1C). HBA1C היא בדיקה הבודקת את רמת הסוכר בדם במשך 3 חודשים האחרונים לעומת הבדיקה בצום שבודקת את רמות הסוכר באותו הרגע.

מספר ​המלצות לטיפול בטרום־סוכרת

ישנן מספר אפשרויות טיפול עיקריות לטרום סוכרת. אלה כוללים שינויים באורח החיים ותרופות. האפשרות הראשונה היא לבצע שינויים באורח החיים כמו אכילת תזונה בריאה יותר ופעילות גופנית רבה יותר. האפשרות השנייה היא לקחת תרופות המסייעות בשליטה על רמות הסוכר בדם – בהתייעצות רופא מומחה.

לסיכום – טרום סוכרת הוא מצב הפיך!

אפשר להחלים ממצב טרום-סוכרתי. עם זאת, זה ידרוש כמה שינויים באורח החיים.

אורח חיים בריא הוא המפתח לחיים מאושרים ופרודוקטיביים. חשוב לדאוג לגוף ולנפש שלך, כדי שתוכל לחיות את חייך במלואם.

אם התגלה מצב של ערכי סוכר גבוהים המוגדרים כטרום סוכרת חשוב לפנות לדיאטנית קלינית לקבלת תמיכה הכוונה ומעקב להתנהלות נכונה במצב זה.

היתרון הגדול בטרום סכרת לעומת מצבים אחרים הוא שבהתנהלות תזונתית מותאמת ניתן למנוע את התפתחות הסכרת , התפתחות המחלה.

שאלות / תשובות בנושא דיאטנית טרום סוכרת

דיאטנית טרום-סכרת היא איש מקצוע בתחום הבריאות המתמחה בתזונה ומטפל באנשים עם טרום-סוכרת. לדיאטנית טרום סכרת יש את הידע ושל המחלה, הטיפול בה וניהולה וכן את החשיבות של הרגלי אכילה בריאים.
עודף משקל או השמנת יתר גנטיקה מעל גיל 40 היסטוריה משפחתית של סוכרת או טרום סוכרת סובל מלחץ דם גבוה שעות ישיבה מרובות
אפשר להחלים ממצב טרום-סוכרתי. עם זאת,, זה ידרוש כמה שינויים באורח החיים. השלב הראשון ביצירת אורח חיים בריא הוא להתחיל להתליך של תזונה מאוזנת ומפוקחת על ידי ליווי צמוד של דיאטנית קלינית מוסמכת.
תוכן עניינים
קראו עוד בנושא
צרו קשר עם סוניה הולצר

לקביעת פגישה וקבלת פרטים נוספים אתם מוזמנים להשאיר לי הודעה ואחזור אליכם בהקדם האפשרי.