בניית תפריט תזונה

תפריט דיאטה הוא סוג של תפריט שנועד לספק ללקוח את המידע הנחוץ לו לתכנון ושמירה על אורח חיים בריא. תפריט דיאטה הוא כלי העוזר לדיאטנית להציג ללקוח באופן פשוט סדר יום הכולל ארוחות מזינות כולל שילוב של מאכלים טעימים ופינוקים. את תפריט הדיאטה יש להתאים באופן אישי ללקוח ולקחת בחשבון הבטים רבים: סיבת הפניה לדיאטנית, מצב רפואי מסוים, אלרגיות, רגישויות, מאכלים שלא מוכנים לוותר ועוד.

את תפריט הדיאטה נדרש להתאים באופן מדויק ללקוח בהתאם לסדר היום שלו לדוגמא ייתכן שחלק מהאנשים לא יודעים לבשל או שלא נמצאים בבית בזמנים מסוימים ולכן תכנון הארוחות שלהם בכל יום שונה באופן מהותי מלקוח אשר מעוניין להכין את הארוחה לעצמו.

כמו כן, בתפריט הדיאטה נשאף לשלב מגוון רחב של מאכלים תוך מתן דגש על צריכת כל אבות המזון שאדם צריך לצרוך ביום.

בניית תפריט דיאטה

הגורמים החשובים ביותר בבניית תפריט תזונה

על מנת לשמור על תזונה ואורח חיים בריא, חשוב לקחת בחשבון מספר גורמים אשר ישולבו בתפריט הדיאטה.

שילוב של מגוון ארוחות בריאות ומזינות

תזונה בריאה היא הגורם החשוב ביותר בניהול משקל. אנשים עם תזונה בריאה נוטים יותר לשמור על משקל תקין מאשר אלו שעוקבים אחר דיאטות לא בריאה. היתרונות הבריאותיים של ארוחה תלויים באיזה סוג מזון אתם אוכלים ובתדירות האכילה שלו: להרגיש טוב יותר עם עצמך ולהגביר את ההערכה העצמית שלך, שיפור מצב הרוח, חילוף חומרים תקין, השגת מטרות הדיאטה (לדוגמא: ירידה או עלייה במשקל, הורדת נפיחות בבטן, גדילה וכו’), שיפור במדדים (הורדת הסיכון ליתר לחץ דם ורמות כולסטרול גבוהות).

מתן דגש על רגישויות ואלרגיות למזונות מסוימים

רגישות למזון הפכה לבעיה מרכזית בחברה של היום. ההערכה היא ש-1 מכל 10 אנשים מושפעים מצורה כלשהי של רגישות למזון, הסימפטומים של רגישות למזון נוטים יותר להופיע שעות לאחר אכילת המזונות הבעייתיים מה שלרוב מקשה על הזיהוי.

לעומת זאת, במזונות שהאדם אלרגי אליהם התסמינים עלולים להתרחש מיד לאחר צריכתם, המזונות הנפוצים ביותר הגורמים לאלרגיות הם בוטנים, ביצים, חלב, סויה וחיטה. מזונות אלה יכולים לעורר תגובות כגון פריחות בעור, שלשולים, הקאות, נפיחות בבטן ועוד.

שילוב מאכלים שאנחנו לא יכולים לוותר עליהם

לכולנו יש את המאכלים האלה שאנחנו פשוט לא יכולים לוותר עליהם. בין אם זה מאכל שמזכיר לך את הילדות או משהו שגילית מאוחר יותר בחיים, המאכלים האלה תמיד שם בשבילך כשאתה צריך אותם. המאכלים הנפוצים ביותר שאנשים אומרים שהם לא יכולים לחיות בלעדיהם הם: שוקולד, פיצה, גלידה, עוגיות וכמובן, שוקולד.

בבניית תפריט נשלב גם מאכלים שאתם אוהבים ולא מעוניינים לוותר עליהם.

תפריט תזונה עוזר להתחיל להתנהל באורח חיים בריא

ישנן דרכים רבות להתחיל אורח חיים בריא, אך חשוב לזכור שהחלק החשוב ביותר בכל תפריט דיאטה הוא לוודא שאתה מקבל את ארוחות מזינות, בריאות כולל פינוקים ודברים טעימים. תפריט אשר מותאם לסדר היום שלך ולוקח בחשבון את המטרות שלך, היסטוריה רפואית, רגישויות, אלרגיות ועוד.

אורח חיים בריא הוא המפתח לחיים ארוכים יותר, אנרגטיים יותר, משולב תזונה בריאה, שתייה כמות מספקת של מים, פעילות גופנית ושינה מספקת.

שאלות / תשובות בנושא בניית תפריט תזונה

תפריט דיאטה נועד לספק ללקוח את המידע הנחוץ לו לתכנון ושמירה על אורח חיים בריא. התפריט מציג באופן פשוט סדר יום הכולל ארוחות מזינות כולל שילוב של מאכלים טעימים ופינוקים.
שילוב של מגוון ארוחות בריאות ומזינות, מתן דגש על רגישויות ואלרגיות למזונות מסוימים, שילוב מאכלים שאנחנו לא יכולים לוותר עליהם.
תפריט אשר מותאם לסדר היום שלך ולוקח בחשבון את המטרות שלך, היסטוריה רפואית, רגישויות, אלרגיות ועוד.
תוכן עניינים