דיאטנית סוכרת הריון

תזונה מאוזנת ומתאימה היא המפתח לניהול סוכרת הרון, אבל זה יכול להיות קשה להבין מה מתאים ומה לא מתאים עבורך. מדריך זה יעזור לכם להתכונן לפגישה הבאה שלך עם דיאטנית סוכרת הריון כדי שתוכלו לקבל את ההחלטות הטובות ביותר לגבי הארוחות ואורח החיים שלך.

יש הרבה דברים שצריך לזכור כשמתכוננים לפגישה עם דיאטנית קלינית. עליך להיות מוכנה לדבר על הרגלי האכילה הנוכחיים שלך, שגרת הפעילות הגופנית וההיסטוריה הרפואית. הדיאטנית קלינית תבקש להביא לפגישה הראשונה תוצאות בדיקות דם. כמו כן, עליך לקבל מידע על כל תרופה שאת נוטלת או תוספי מזון שאת נוטלת באופן קבוע.

מהי סוכרת הריון ומדוע אני צריכה דיאטנית קלינית לסוכרת הריון?

סוכרת הריונית היא סוג של סוכרת שאישה בהריון יכולה לסבול ממנה. סוכרת הריונית אינה זהה לסוכרת מסוג 1 או סוג 2. סוכרת ההיריון מתגלה במהלך ההיריון ולרוב, נעלמת לאחר הלידה.

10%-4% מהנשים יסבלו מסוכרת הריון.

סוכרת הריונית מתרחשת כאשר אישה מפתחת רמות גלוקוז גבוהות בדם במהלך ההריון. זה נגרם על ידי הורמונים שמשתחררים כדי לעזור לגוף להתכונן לגדילת התינוק. סוכרת הריון מתרחשת כאשר הגוף של האישה ההרה אינו יכול להשתמש באינסולין כראוי, וכתוצאה מכך הגוף לא מצליח לעבד סוכר כראוי ולהחדירו לתאים, וכך הסוכר נותר בדם. זה יכול לקרות בגלל שהשליה חוסמת את פעילות האינסולין בצורה טובה, או בגלל שהלבלב לא מייצר מספיק אינסולין לגוף האישה ההרה.
קיימת גם השפעה גנטית. כלומר, במידה ויש נטייה לסכרת במשפחה הסיכון לסכרת הריון מוגבר.

סוכרת הריונית עלולה להוביל לסיבוכים במהלך ההריון, לידת עובר גדול ע"י כך שעודף גלוקוז בדם האם גורם לעובר לייצור מוגבר של אינסולין אשר יכול לגרום לעובר לגדול מעבר ל4 ק"ג (מקרוזומיה). מקרה כזה מסוכן לאם ולעובר ויש לו השלכות רבות גם לסיבוכי לידה וגם להתפתחות הילד העתידית.

דיאטנית קלינית יכולה לעזור בתזונה שלך לסוכרת הריונית על ידי כך שתעניק לך תוכנית תזונה בריאה המותאמת לצרכיהן של נשים בהריון, הכוללת תכנון ארוחות, איזה מזונות בטוחים לנשים הרות עם סוכרת הריון, מאילו מזונות יש להימנע ואילו מזונות יש לאכול בבקרה, מה הם השילובים של המזונות המתאימים לסוכרת היריון מאוזנת, טיפים לבישול וייעוץ תזונתי כללי.

סוניה הולצר דיאטנית סוכרת הריון

חשיבות התזונה לסוכרת הריון

במהלך ההיריון מומלץ לכל הנשים, ובמיוחד מי שנמצאת בקבוצת הסיכון (חולת סכרת, היסטוריה משפחתית, סכרת היריון בהריונות קודמים) לשמור על תזונה מאוזנת ומשלבת את כל אבות המזון . סוכרת הריונית מתרחשת כאשר רמות הסוכר בדם גבוהות מדי ופעמים רבות, ניתן למנוע אותה על ידי אכילת תזונה בריאה. אימהות לעתיד רבות דואגות ממה שאסור לאכול במהלך ההיריון, אבל דבר אחד שרבים לא חושבים עליו הוא לקבל תזונה נכונה לפני ובמהלך ההריון.

מזונות מומלצים לצריכה בזמן סכרת היריון

חשוב לנשים בהריון לדעת אילו פריטי מזון עדיף להן לאכול על מנת לשמור על רמות סוכר בריאות בדם.

כמה המלצות מזונות שמומלצים לסוכרת הריון כוללים:

  • החלפת הדגנים הלבנים לדגנים מלאים (שיבולת שועל, אורז מלא , בורגול מלא, פסטה מלאה וכו').
  • מכיוון שהפירות עתירים בסוכרים יש להגביל את צריכתם ולשלבם עם מנות שומן כמו אגוזים.
  • להעשיר את התזונה בסיבים תזונתיים (ירקות, דגנים מלאים)
  • להימנע משתייה מתוקה שכן ספיגת הסוכר בשתייה היא המהירה ביותר.
  • כמו כן מומלץ להימנע גם ממוזונות אשר גורמים לעלייה מהירה של רמות הסוכר לדוגמא: דגני בוקר, סירופ מייפל, דבש, ריבה, סילאן, סוכר, מאפים מתוקים, ממתקים.

שאלות / תשובות בנושא דיאטנית סוכרת הריון

דיאטנית קלינית יכולה לעזור בתזונה שלך לסוכרת הריונית על ידי כך שתעניק לך תוכנית תזונה בריאה המותאמת לצרכיהן של נשים בהריון, הכוללת תכנון ארוחות,איזה מזונות בטוחים לנשים הרות עם סוכרת הריון, מאילו מזונות יש להימנע, טיפים לבישול וייעוץ תזונתי כללי.
שילוב דגנים מלאים, ירקות, שומנים מהצומח לצד מנות הפחמימה. לדוגמה – לחם מלא + טחינה או פרי + אגוזים
מזונות ממותקים, משקאות ממותקים, מזון מעובד, דגני בוקר, סירופ מייפל, דבש, ריבה, סילאן, סוכר, מאפים מתוקים, ממתקים.
תוכן עניינים